Co twoje zachcianki mówią o Tobie?

with 7 komentarzy

Chodzi za tobą czekoladka? Może lody?
Albo paczka chipsów?

4

Mówi się czasem, że lepiej sobie pozwolić i zjeść mniejszą porcję czegoś kiedy mamy na to ochotę. Niż dopuścić do momentu, kiedy zachcianka będzie tak duża i pochłoniemy ją w zastraszających ilościach.
Czasami mówimy, że mamy na coś zachcianki więc pewnie czegoś nam w organizmie brakuje, np. niedoboru magnezu – zachcianka na czekoladę. Takie podejście jest nieco kontrowersyjne, szczególnie jeśli zachcianki pojawiają się zbyt często na produkty wysokotłuszczowe, kaloryczne czy bogate w cukier i sól. W większości przypadków podjadania w rzeczywistości „zajadamy” emocje, stres, nudę i inne o których przeczytasz TUTAJ.
Zachcianki są typowym objawem zespołu przedmiesiączkowego – tzw. PMS u kobiet. Za pojawianie się zachcianek, zatrzymanie wody w organizmie winne są w tym przypadku szalejące hormony płciowe.

Zachcianki na czekolady i słodkie produkty? 

babeczka

Zachcianki na słodkie produkty najczęściej wywołane są przez zaburzenia w gospodarce węglowodanowej (glukoza, insulina, indeks glikemiczny). Zadbaj o regularne posiłki. Słodycze zastąp świeżymi owocami lub wybierz się na trening cardio – aby poziom glukozy się wyregulował.
Nieprzespane noce, alkohol, nieregularne posiłki – to również czynniki, które mogą wywoływać zachcianki na słodkie (szczególnie w drugiej połowie dnia).
Niedobór „hormonalnego szczęścia” może przyczyniać się do zachcianek na słodkie – niedobory serotoniny w organizmie. Zalecam spacer, ruch, banany i bardzo gorzką czekoladę w małych ilościach.

Zachcianki na tłuste produkty: fast foody, chipsy, smażone. 

kurczak

przekąski

Zachcianki na produkty tłuste pojawiają się często w okresie jesienno-zimowym. Niskie temperatury na zewnątrz wywołują chęć zjedzenia czegoś porządnego, ostrego i po prostu dobrego.
Tłuszcz naturalnie jest potrzebny do naszej egzystencji. Bez niego nie możemy prawidłowo funkcjonować. Wpływa na naszą gospodarkę hormonalną, buduje włosy, skórę, paznokcie.
Tłuszcz jest nośnikiem smaku – dlatego marynaty do mięs, dipy, sosy sałatkowe przyrządza się na bazie tłuszczowej.
Postaraj się panować na ilością tłustych produktów w diecie. Staraj się wybierać tzw. dobre kwasy tłuszczowe, które znajdziesz w: rybach tłustych, awokado, orzechach, oliwie z oliwek.

Bądź świadoma! 

Produktów naturalnych, które łączą w sobie jednocześnie tłuszcz i cukier jest niewiele. 

Wiele produktów przetworzonych łączy w sobie te dwa składniki, co sprawa że są one odbierane jako przyjemność dla naszego mózgu. Zaczynając jeść takie produkty ciężko jest poprzestać i zatrzymać się na małej ilości. 

Przykładem mogą być:

  1. Lody – cukier z owoców i dodany + tłuszcz ze śmietany i dodany 

  2. Czekolada – cukier i tłuszcz

  3. Masło orzechowe 

  4. Kanapki z masłem i dżemem 

  5. Torty z bitą śmietaną lub masą czekoladową 

  6. Pączki, bułki słodkie, faworki 

  7. Krakersy 

Więc wybierz sama, czy zjesz mały kawałek takiego produktu i poprzestaniesz?

Czy nie masz w sobie siły, aby odmówić i lepiej dla ciebie, żebyś nie zaczynała go podgryzać? 

5 1


Zachcianki na węglowodany: pizza, makaron, chleb 

Zachcianki na węglowodany często wynikają z zaburzonej gospodarki węglowodanowej.
Staraj się nie opuszczać posiłków ani nie opóźniać ich w czasie.
Wybieraj produkty węglowodanowe – z węglowodanami złożonymi. Do każdego posiłku z węglowodanami dodawaj chude białko (kurczak, indyk, wołowina, królik). Białko opóźni wchłanianie węglowodanów, które w konsekwencji będą się trawiły wolniej i nie będą powodować huśtawki poziomu glukozy.
Otrzymuj powiadomienia

Gwarancja - bez spamu!