8 pomysłów: Jak zmniejszyć ilość kalorii w diecie?

with 3 komentarze

Prawda jest brutalna – bilansu kalorycznego nie oszukasz! Kalorie mają znaczenie.

Oczywiście kaloria, kalorii nie równa. To czy kalorie pochodzą z białka, tłuszczy czy węglowodanów także ma znaczenie.
Ale dziś czysto teoretycznie, bez wchodzenia w szczegóły całego jadłospisu.

 

bialy chleb        ciemne pieczywo

1. Zamień jasne pieczywo, bułki, chałki, bułeczki na ciemny razowy chleb.

Na pewno zjesz go mniej, a przy okazji dostarczysz witamin z grupy B, błonnika i na dłużej pozostaniesz syta (niższy indeks glikemiczny).

 

2. Na śniadanie zjedz jajka

jaja sniadanie
Osoby spożywające jajka na śniadania jedzą mniej w ciągu dnia.
Jajka są bogate w pełnowartościowe białko, zdrowe kwasy tłuszczowe, lecytynę. Powoduje to, że na dłużej odczuwasz, że jesteś najedzona.
Udowodniono także, że osoby które jedzą jaja na śniadanie w ciągu dnia zjadają mniej kalorii niż ci, którzy jedzą inne śniadania.

3. Wybierz wodę zamiast soku, napoju czy lemoniady.

kolorowe napojewodawater

 

4. Zaczynaj każdy posiłek od warzyw.
PODSTAWOWA ZASADA – WARZYWA TO POŁOWA TALERZA W KAŻDYM POSIŁKU

warzywawarzywa

Kalafior, bób, brokuły szparagi, młode ziemniaczki, fasolka szparagowa – lato obfituje w niskokaloryczne dary. Ale nie daj się wrobić z tłustymi sosami, zasmażką z białej, pszennej mąki i masła. Polane oliwą lub posypane łyżką parmezanu będą równie smaczne, a przy tym zdrowsze 🙂 Wersje bez polewek też są super! I bardzo niskokaloryczne.
Jeśli nie masz pomysłu, jak je przygotować – zapraszam do mojego sezonowego ebooka – do pobrania przy zapisie na newsletter.

5. Jeśli słodzisz… to zamień cukier na stewie, ksylitol lub erytrytol, a najlepiej zrezygnuj ze słodzenia 🙂

ksylitol cukry

6. Szukaj jak najczęściej deserów bez cukru (galaretki, kisiele (bez cukru i bez syropu glukozowo-fruktozowego)) to super alternatywy dla bitej śmietany z owocami.

galaretka

Owszem dieta nie powinna być katorgą, ale myślmy perspektywistycznie, jeden wypasiony deser w tygodniu jest ok. W Internecie znajdziesz przepisy na naprawdę świetne i słodkie posiłki bez dorzucania tłuszczyku w biodra.
Korzystaj z uroków lata – maliny, porzeczki, truskawki, jagody – mają niskie indeksy glikemiczne, a przy tym dużo składników mineralnych, błonnika i wody. Jak tu ich nie kochać?

7. Zamień ser żółty na twarożek (chudy, półtłusty) lub tofu 

sertofu
Majonez – na śmietanę – a śmietanę na jogurt 🙂
Płatki kukurydziane – na płatki owsiane lub granolę, ale własnej roboty 🙂
Margaryny na oleje roślinne.
Samochód na spacer.
Marudzenie na działanie 🙂
Chipsy na chipsy z jarmużu lub frytki z warzyw pieczonych.
Biały makaron na makaron pełnoziarnisty, a najlepiej połowę z niego zamień na sałatkę lub pieczone warzywa.

 

8. Zrób swojego własnego fast-fooda.

Dieta nie może być katorgą. Powinna być twoim stylem życia.
Nie wyobrażam sobie odmawiania przyjemności z jedzenia. To kwestia przełamania rutyny w kuchni. Jeśli raz, drugi, trzeci przygotujesz swoją własną pizzę (np. z kalafiora lub mąki orkiszowej), swoją własną tortillę z dobrej jakości kurczakiem, ogromem sałatki i zdrowszym sosem czosnkowym – Twój przewód pokarmowy będzie Ci wdzięczny

mięso

 

Jakie są wasze metody na mniejsze ilości kalorii w diecie?

Otrzymuj powiadomienia

Gwarancja - bez spamu!

  • Agnieszka

    Bardzo smacznie pokazałaś, jak można lekko kalorycznie zjeść 🙂

  • Generalnie jak mam na coś ochotę to jem, a zajmuję się raczej tym żeby nie przesadzać z ilością.

  • Iwona Kmita

    Najważniejsze dla mnie przesłanie z tego wpisu to, że dieta nie może być udręką tylko stylem życia. Inaczej nic z tego