Syrop glukozowo-fruktozowy. My już eliminujemy, a Ty?

with 4 komentarze

 Na ten tydzień przygotowałam dla nas wyjątkowe wyzwanie!
Chciałabym, abyś unikała jak tylko to możliwe syropu glukozo-fruktozowego w swojej diecie.

syrop glukozowo-fruktozowy

Dlaczego? 
Po pierwsze jest to wysoce przetworzona substancja, która przez fakt że jest słodka i tania zachęca przedsiębiorców do użytku. A Ty nie chcesz substancji przetworzonych w diecie, prawda?

Po drugie – i to najważniejsze – syrop glukozowo-fruktozowy ma wpływ na nasz metabolizm – zamienia wszystko co spożyjesz po nim lub do niego w tłuszcz.

Po trzecie – jest uznawany za jeden z głównych winowajców otyłości, nowotworów, dny moczanowej, nadciśnienia. 

Po czwarte – sprawia, że masz ochotę jeść więcej i więcej – nie czujesz sytości. 

Czy to mało znaczące argumenty dla Ciebie?

22

Gdzie jest syrop glukozowo-fruktozowy? 
  • bułki i chleby wypiekane w marketach z głębokiego mrożenia
  • pieczywo o długim terminie ważności, kanapki gotowe do spożycia
  • soki, napoje, napoje gazowane, napoje owocowe;
  • syropy do rozcieńczania z wodą;
  • napije energetyczne;
  • słodkie alkohole;
  • lody;
  • dżemy, musztardy, ketchupy;
  • gotowce – sosy, proszki, rozcieńczane sosy;
  • niektóre wędliny i wyroby garmażeryjne;
  • jogurty;
  • też produkty w sklepach ze zdrową żywnością!!!
  • produkty light!

    33

44
To co podejmujesz się wyzwania wyeliminowania tego świństwa z diety? 🙂
Jeśli tak – zapisz się do newslettera – zostaniesz zaproszona do specjalnej grupy na facebooku – co tydzień mamy nowe wyzwanie 🙂

 

Otrzymuj powiadomienia

Gwarancja - bez spamu!