Czy suplementy diety są potrzebne?

with 12 komentarzy

Każdy posiłek składa się ze zbioru produktów, które zbudowane są z całej masy związków chemicznych: węglowodany, białka, tłuszcze, witaminy, mikroelementy, błonnik. Za pomocą odpowiednich produktów w diecie oraz ich łączenia może dostarczyć organizmowi wszystkiego co tylko on zapragnie. Używanie suplementów diety jako uzupełniania lub co gorsza zastąpienia pewnych produktów jest więc niekoniecznie potrzebne, a może być nawet niebezpieczne (np. stosowanie wysokich dawek beta-karotenu).

 

Czy wobec tego suplementy diety są nam potrzebne?

Czy są grupy osób, dla których zaleca się suplementację? Jeśli tak, to dla kogo?

 

W tym artykule: TUTAJ naukowcy przestrzegają przed stosowaniem suplementów.

Prywatnie stosuję suplementy diety i przyznaję się do tego 😉

Owszem uważam, że dobrze skomponowana dieta może zapewnić wszystkie składniki mineralne, ale.. hm nie zawsze udaje mi się taką dietę stosować (niemniej jednak- staram się).

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak w prosty i łatwy sposób ulepszyć swoją dietę – KLIKNIJ TUTAJ – ebook z 15 trikami do wdrążenia od zaraz czeka na Ciebie! 🙂

Multiwitaminy i suplementy nie zastąpią dobrze zbilansowanej diety.

Komu zalecałabym suplementację? I czym?

Osoby na dietach niskokalorycznych

W przypadku kiedy dieta jest ubogoenergetyczna często-gęsto nie jest łatwo skomponować jadłospis tak, aby zapewniał wszystkie składniki mineralne i witaminy. Idealnie, jeśli masz odpowiednią kaloryczność i zbilansowane wszystkie potrzebne składniki.

Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z dietetykiem w tej sprawie. Sprawdź.

Kobiety w wieku rozrodczym (wszystkie, które współżyją)

Kobiety w wieku rozrodczym powinny codziennie suplementować kwas foliowy w ilości 0,4mg. Jest to ilość, która zapobiega powstawaniu wad cewy nerwowej u noworodków. Ta ilość jest istotna już w pierwszych dniach po zapłodnieniu.

Dla osób powyżej 50 roku życia

Warto rozważyć suplementację witaminą B12. Wraz z wiekiem wchłanianie te witaminy z przewodu pokarmowego zmniejsza się.

Istotna może być także suplementacja witaminą D.

Skonsultuj się w tej sprawie ze swoim lekarzem.

Osoby prowadzące dietę wegańską

Dieta wegańska wbrew pozorom może być bardzo, bardzo zdrowa! Weganie i wegetarianie (może nie wszyscy, ale generalizując) opierają swoją dietę na produktach roślinnych. Dostarczają dzięki temu często spore ilości witamin i mikroelementów do swojego organizmu.

Produkty wegetariańskie często są także dodatkowo fortyfikowane w składniki mineralne (np. mleka roślinne czy tofu).

Dieta wegańska może być natomiast uboga w witaminę B12, żelazo, kwasy omega-3, cynk, wapń i witaminę D.

Warto badań poziomy podanych składników i po porozumieniu z lekarzem  rozpocząć suplementację.

Osoby mieszkające w Polsce 😉

Od września do kwietnia, kiedy mamy za mało kontaktu ze słońcem – niestety możemy być narażeni na mniejsze ilości wit D w naszym organizmie.

Warto rozpatrzyć suplementację!

Witamina D odgrywa wiele ważnych funkcji w naszym organizmie – o których przeczytasz tutaj!

A także:

Kobiety w ciąży oraz karmiące – mogą rozpatrywać dodatkową suplementację, ich organizm spełnia wtedy wiele niezwykle istotnych funkcji.

Biegacze, osoby aktywne fizycznie.

Cukrzycy leczeni metforminą – istnieje zwiększone ryzyko niższego poziomu witaminy B12.

Czy Ty korzystasz z suplementów diety?

Jeśli tak to jakie wybierasz i dlaczego?

Czy zgadzasz się z tym, że dieta jest wystarczającym elementem, aby dostarczyć wszystkich składników mineralnych?

Czekam na Twoją opinię w komentarzu poniżej.

 

Przypominam tylko: TUTAJ możesz zapisać się po ebook:

Jak ulepszyć swoją dietę?

 

suplementy

 

 

Otrzymuj powiadomienia

Gwarancja - bez spamu!