Porównanie wartości odżywczej różnych gatunków sałat

with 2 komentarze

rodzaje salat

Zajadasz sałatki? Codziennie?

Mam nadzieję, że tak.. ja jestem straszną (!) fanką sałat I zielonych warzyw.. Mam nadzieję, że przekonam i Ciebie do korzystania z saład na co dzień!

 

Po pierwsze sałaty są… śmiesznie niskokaloryczne!

Po drugie są bogate w witaminy i mikroelementy: witamina A, K, potas, kwas foliowy.

Po trzecie są łatwe w użyciu!

 

Wielkość porcji: 2 szklanki Kalorie Witamina A (%DZ)* Witamina C (%DZ)* Potas (%DZ)*
Sałata rzymska 16 162 6 6
Szpinak 14 112 28 8
Jarmuż 66 266 268 18
Rukola 6 8 4 2
Sałata lodowa 16 14 6 4

 

*%DZ = procent dziennego wypełnenia normy dla osoby dorosłej

 

Dlaczego te witaminy są takie ważne:

Witamina A: Ważna witamina dla naszych oczu, skóry I układu odpornościowego. Co ważne – jest rozpuszczalna w tłuszczach – dlatego warto do sałatki dodać trochę oliwy, oliwek, fety. Zielone sałaty są bogate w karotenidy.

 Witamina C: Zwiększa absorpcję żelaza z układu pokarmowego (wchłanianie). Jest antyoksydantem – chroni komórki przed stresem oksydacyjnym I wolnymi rodnikami. Poprawia działanie układu odpornościowego, a także zmniejsza zagrożenie zachorowania na choroby przewlekłe.

O potasie przeczytasz TUTAJ

sałata

 

Jak mądrze korzystać z saład?

  1. Wybieraj róźne gatunki, mieszaj z warzywami I owocami o innym kolorze niż zielony 😊

                  Buraki, papryka, pomidory, truskawki, granaty, rzodkiewki, marchew, kapusta..

                  Mieszaj gatunki sałat ze sobą! Rzymska + rukola + świeże zioła

  1. Jeśli to możliwe kupuj lokalnych odmian, świeżych I nie pakowanych w foliowe opakowania. Jeśli kupujesz zapakowane w folii wypakuj je jak tylko wrócisz do domu.

  2. To za co lubię sałatę to fakt, że do wszystkiego tak naprawdę pasuje (serio! Nawet na koktajl na deser można zmiksować!)

  3. Mieszaj sałaty z przeróżnymi dodatkami i najlepiej to właśnie od sałatki zaczynaj swój obiad. Sałata + źródło białka (pieczona pierś z kurczaka, tuńczyk, indyk, wołowina, ser, tofu czy ciecierzyca) spowodują, że zjesz dużo mniej na główne danie.

  4. Uważaj na kaloryczne sosy! Nie zalecam używania jakichkolwiek sosów w restauracjach i barach fast food, bo są toną chemii. Jeśli przygotowujesz sałatkę w domu, też nie przesadzaj z sosem i twórz go sama od podstaw (np. oliwa z oliwek, musztarda, miód i zioła lub jogurt z przyprawami).

 

Aha! I Mam coś kontrowersyjnego na zakończenie:

http://news.nationalpost.com/health/you-dont-make-friends-with-salad?__lsa=e733-6138

Artykuł, w którym autor przedstawia sałaty jako kompletnie bezwartościowe produkty, co więcej niszczące naszą planetę i że.. generalnie szkoda czasu na ich jedzenie.

Jestem ciekawa waszego zdania? 😊

 

salad-leaf-leaves-green

Otrzymuj powiadomienia

Gwarancja - bez spamu!