Zespół napięcia przedmiesiączkowego – dieta

with Brak komentarzy
  • Huśtawka nastroju

  • Zmęczenie 

  • Wzrost masy ciała 

  • Wzrost występowania objawów alergii 

  • Poddenerwowanie 

  • Irytacja (na wszystko)

  • Stany lekko depresyjne

  • Ból piersi

  • Ból brzucha, pleców

  • Zaburzenia snu 

  • Ból głowy, migreny 

  • Retencja wody w organiźmie – obrzęki, nadmiar kg – uczucie ciężkości 

  • Wzrost apetytu na słodkie, słone, tłuste, dziwne potrawy 

Przeczytaj te syndromy każdej kobiecie i zobacz co powie… Okres? PMS? 

Zespół napięcia przedmiesiączkowego. 

To wyjątkowy czas w organiźmie każdej kobiety co miesiąc… 

PMS dieta

PMS – zespół napięcia miesiączkowego wynika z zaburzeń hormonalnych -> nadmiar estrogenów przy niedoborze progesteronu. 

Jak dieta może zapobiec lub zmiejszyć objawy PMS?

 

  • Unikaj alkoholu i kofeiny (zła informacja – czekolada też ma kofeinę).
    Kofeina pobudza, może zwiększać poziom nerwowości, ból piersi.

  • Zmień dietę na bardziej przeciwzapalną – postaraj się unikać tłuszczy nasyconych trans, kwasów tłuszczowych trans.
    Jedz więcej produktów bogatych w kwasy tłuszczowe omega 3, witaminy, antyoksydanty -> ryby, warzywa, warzywa, oliwa z oliwek, orzechy.

  • Ograniczaj ilość soli i cukru w swojej diety. Sól będzie wpływała na większą retencje wody w organiźmie i powstawanie obrzęków, wzrost wody. Cukier będzie powodował huśtawkę hormonalną (insulina-glukoza) i dodatkowo będze wzmagał ochotę na słodycze.

  • Spędzaj min 30 minut na ćwiczenia aerobowych – szybki spacer, basen, rower, pływanie. Zmniejszy to poziom stresu, poprawi humor.

  • Medytacja.

  • Pij odpowiednią ilość wody.
  • Suplementuj witaminę B6 lub kompleks witamin z grupy B.

  • Stosuj wapń w dawce 1200mg/dziennie (suplementacja) oraz magnez. Efekty możesz zauważyć po 3 miesiącach stosowania stosowania.

  • Pamiętaj o żelazie – podczas miesiączki tracisz krew, a wraz z nią niestety także żelazo. Kobiety często unikają jedzenia mięsa i produktów mięsnych, które są bogate w ten składnik. Zbadaj poziom żelaza w swoim organiźmie jeśli nie jesteś pewna czy dostarczasz go w odpowiednich ilościach.
  • Pij herbatę z liści malin. Powoduje zmniejszenie bóli wywołanych przez skurcze.

  • Herbata z pokrzywy.

PMS dieta

Dziewczyny, kobiety – macie jakieś swoje comiesięczne sposoby na przetrwanie tego ciężkiego okresu?

A może odpuszczacie na ten wyjątkowy czas?

Otrzymuj powiadomienia

Gwarancja - bez spamu!