Nawyki, którymi skracasz swoje życie

with 10 komentarzy
Każdy z nas ma swoje nawyki. Często nie jesteśmy nawet ich świadomi 😉 W pracy z moimi klientami bardzo często widzę jak uświadomienie sobie że coś robimy przez nawyk pozwala nam na szybką zmianę takiego przyzwyczajenia.
Np. Jedna z moich klientek min raz w tygodniu jadła w restauracji fast food. Jej celem było zadbanie o swoje zdrowie, dlatego też chciała zmienić ten rytuał. W trakcie rozmowy coachingowej okazało się, że jadła tam w każdy czwartek może nawet nie dlatego, że chciała, ale dlatego, że miała w ten dzień w porze obiadu przerwę, a później spotkanie w okolicy galerii handlowej. W tej wolnej chwili wchodziła więc do galerii i nawykowo już wchodziła do fast-fooda. Kiedy sobie to uzmysłowiła, bardzo szybko podjęła decyzję, że zrywa z tym nawykiem i zastępuje go innym. Zdecydowała się na zabieranie pojemnika z lunchem na ten dzień i spożywania go w tej galerii.

To ważne, aby być świadomym dlaczego postępujemy tak a nie inaczej. I żebyśmy byli pewni, że nasze wybory są zgodne z naszymi decyzjami, za którymi stoją nasze cele i marzenia. 

Przygotowałam dziś listę nawyków, które skracają nasze życie. Jeśli chcesz być zdrowy/a zdecyduj się na nie ze świadomością, że mogą szkodzić.
Lista stworzona jest w oparciu o wyniki badania.

1. Palenie papierosów 

papierosy

Co prawda moda na palenie papierosów przemija… Mimo to wiele osób wciąż nie może rozstać się z paczką przy boku. Palenie papierosów skraca twoje życie o 2,8 roku!

2. Jedzenie fast foodów 

nawyk

Spożywanie posiłków o słabej jakości może skrócić twoje życie o 1,2 lata. Aby unikać konieczności jedzenia w fast foodach staraj się wcześniej planować swój jadłospis i nie omijać posiłków.

3. Bezruch 

nawyk

Jeśli całe dnie spędzasz za biurkiem, a po powrocie do domu zasiadasz przed TV – NO TO SŁABO…
Fitness, pilates, rower, a nawet 15 minutowy spacer (ale każdego dnia!) może wydłużyć twoje życie o 2,6 lat!

4. Alkohol 

nawyk

Wypijanie umiarkowanej ilości czerwonego, wytrawnego wina może przynieść korzyści zdrowotne. Jeśli nie kończysz spożywania wina na 1 kieliszku, a na połowie butelki – może pora coś zmienić?

(Niestety) wszystko w życiu co ma większe znaczenie wymaga pracy, poświęcenia i czasu 🙂

Jeśli faktycznie rozpieszczasz się paczką chipsów w weekend, zalegasz na kanapie zbyt długo, kieliszek wina zamienia się w pół butelki, a stres łagodzisz dymkiem w przerwie w pracy – może pora na zmiany? 🙂
Nowy rok szkolny – nowe wyzwania?

Jakie są wasze nawyki które powodują później wyrzuty sumienia?

Jeśli chcesz popracować ze mną nad swoimi nawykami zamieniając je na zdrowsze – ZAPRASZAM

Otrzymuj powiadomienia

Gwarancja - bez spamu!