Łosoś atlantycki czy z Pacyfiku? Hodowlany czy dziki?

with 7 komentarzy
Zaleca się spożywanie ryb min 2 razy w tygodniu. Zalecane jest spożywanie tłustych ryb morskich, które są bogactwem kwasów omega 3. Tłuste ryby morskie to np. Łosoś, śledź, makrela, sardynki, halibut.
Ceny dobrych ryb są jednak często dość wysokie I wpływają na nasze wybory w sklepie. Sięgamy po tańsze ryby lub np. drób czy warzywa. Dodatkowo jesteśmy straszeni wysoką zawartością polichlorowanych bifenyli w tłustych rybach, co może mieć wpływ na to jakie ryby wybieramy lub czy w ogóle się na nie decydujemy.
Poniższe zestawienie mam nadzieję, że chociaż trochę rozwieje wątpliwości między łososiem atlantyckim i tym z Pacyfiku.

 

Łosoś hodowlany

Łosoś dziki

Atlantycki

Znany tez jako:
Z Pacyfiku
 
217 kcal/100g
Wysoka zawartość folianów i witaminy A.
Zawartość białka jest zbliżona w obu produktach.
Wartość energetyczna
161 kcal/100g
Wysoka zawartość potasu i selenu.
Wysoka zawartość
Kwasy omega-3
Niska zawartość
Sztucznie karmiony ziarnami
Środowisko
Pokarm
Naturalne środowisko życia. Pokarm pochodzący z naturalnych źródeł.
Wysoka zawartość zanieczyszczeń skumulowanych w tłuszczu
PCB Polichlorowane bifenyle
Niższa zawartość – ale wciąż
Tani
Cena
Droższy
Często dodatek barwników, aby zachować kuszacy kolor łososia

 

Kolor
Naturalny kolor

 

Mam nadzieję, że tabelka pomoże ci w przyszłości poradzić sobie z wyborem.
Ryby te róźnią się nie tylko wielkością, kolorem, ale także zawartością kwasów tłuszczowych omega-3 i PCB.
Jeśli jadasz łososia częściej niż 2 razy w tygodniu, warto zwracać uwagę na zawartość PCB.

 

 

Co zjeść na obiad? – Odpowiedź znajdziesz TUTAJ

Otrzymuj powiadomienia

Gwarancja - bez spamu!