Jak jeść, żeby zdrowo przytyć?

with 1 komentarz

przytycie mezczyzna

Jak przytyć?

  1. Nie zostawaj bez jedzenia na dłużej niż 4 godziny.

    • Pamiętaj, że Twoje ciało przez cały czas pompuje krew, oddycha, zachodzą w nim procesy enzymatyczne i hormonalne – Twoje ciało potrzebuje energii. Jeśli dodatkowo się ruszasz, spalanie kalorii jest zwiększone.

  2. Jeśli wydaje ci się, że jesz cały czas – prowadź dziennik jedzenia.

    • Zapisuj co jesz i w jakich ilościach i w jakim czasie.

    • Pozwoli Ci to realnie określić czy faktycznie jesz czy może to tylko takie wyobrażenie, bo np. tylko moment jedzenia spędzasz z bliskimi czy przyjaciółmi.

  3. Wybieraj produkty, które mają dużo kalorii a mało objętości.

    • Tak, aby nie zajmowały za dużo w twoim żołądku – możesz zjeść wtedy więcej.

    • Masło orzechowe 1 łyżka to 100 kalorii!

  4. Orzechy, awokado, oleje – polewaj nimi swoje sałatki, masło, śmietana (nie jedz za dużo posiłków tłustych – też możesz poczuć się bo nich niedobrze – najważniejszy jest umiar).
    peanut-coffee-peanut-glutinous-rice-peanuts-53591

  5. Staraj się jeść kilka produktów w każdym posiłku

    • Jeśli banan to z masłem orzechowym lub z jogurtem. Dzięki temu dostarczasz więcej składników mineralnych do organizmu.

  6. Pij kalorie

    Możesz miksować np. mleko z owocami i płatkami owsianymi, jogurt z owocami i białkiem, dodać można łyżkę oleju, masła orzechowego, siemienia lnianego, wiórków kokosowych.

    • Mleko kokosowe można używać jak jogurt do koktajli.

    • Nie rozrzedzaj ich za bardzo – lepiej, aby były gęste – zjesz więcej.

    • Mleko sojowe, migdałowe, sok pomarańczowy

    • Jogurt grecki + kasza jaglana, płatki ryzowe, jaglane

    • Dowolne kompozycje!

  7. Jedz przez cały dzień – nie ograniczaj się do większych kolacji czy śniadań.

  8. Nie stawiaj przed sobą wielkich celi. Zacznij od małych. Przytycie czasie 1-2kg w miesiącu to duże wyzwanie. Powoli, konsekwentnie i do celu.

  9. Posiłki, które możesz przygotować jako przekąski:

    • Placki tortilli (nawet kupne) z awokado, serem żółtym, sałatą, papryką zawinięte w folie aluminiową i schowane w lodówce. (można dodać do środka co tylko zechcesz, np. serek chrzanowy almette+łosoś/wędlina +papryka, ogórek, awokado)

    • Upieczone muffinki marchewkowe z orzechami lub wszelkie inne małe ciasteczka

    • Krem kokosowy – do kupienia w sklepach ze zdrową żywnością dla fanów kokosa

    • Przygotowane batoniki z płatków owsianych, owoców, orzechów

    • Ciasta domowe

    • Jogurt grecki + granola + owoc

    • Wafle ryżowe z masłem orzechowym

    • Wafle z twarożkiem z rzodkiewką i szczypiorkiem

    • Pieczone ziemniaki

    • Domowe lody ze śmietaną

    • Bób, ziemniaki, fasola, buraki, oliwki – to bardziej kaloryczne z warzyw  

pexels-photo-106877

9. Dodawaj kalorii niezauważalnych

  • Do zup można dodać żółtko jaja lub posypać je pestkami dynii, słonecznika, dodać śmietan

  • Jajecznicę posypać serem

  • Dodatek masła do ziemniaków

  • Śmietanka do kawy

  • Budynie na pełnotłustym mleku

  • Majonez do kanapek

  • Czekolada z dużą ilością kakao

10.Więcej śpij albo pracuj nad tym, aby spać więcej – to pomoże w regeneracji organizmu i uspokoi twój układ hormonalny.

11.Jedz z dużych talerzy

12. Pół żartem pół serrio: zacznij się odchudzać i stosować wszystkie produkty light 🙂

Otrzymuj powiadomienia

Gwarancja - bez spamu!

  • To coś dla mnie. Na co dzień muszę właśnie bardzo uważać na to, żeby jeść zdrowe, ale kaloryczne posiłki, ponieważ bardzo szybko chudnę :).