Dlaczego ciągle jesteś głodna?

with Brak komentarzy
  1. Food Porn #foodporn.

Jesteś niemalże cały czas podłączona do sieci. Tak naprawdę, mam wrażenie, że większość z nas musi sama stawiać sobie granice i czasem wyłączyć się z sieci, aby nie zerkać na telefon, nie sprawdzać poczty itp.  Jeśli masz na swoim profilu facebookowym polubione strony z jedzeniem (z przepisami, zdrowym odżywianiem, zniżkami do barów, restauracji, itp.), a dodatkowo bombardujesz się zdjęciami na instagramie, pintereście – nic dziwnego, że ciągle leci ci ślinka

I to nie żart, bo już na sam widok jedzenia nasze ślinianki pracują bardziej intensywnie, a żołądek wytwarza więcej kwasów do trawienia.

 

2. Alkohol

Wszystko w granicach rozsądku. Jasne. Ale sama przyznasz, że czasem po 1 piwku czy drinku jesteś w stanie zjeść więcej lub nie kontrolujesz ilości jakie spożywasz?

Mało tego, alkohol wpływa bardzo mocno na zaburzenie gospodarki węglowodanowej w naszym organiźmie. Skutki tego możesz odczuć po powrocie do domu, a nawet na drugi dzień. Głodna w nocy? Na drugi dzień masz ochotę na coś słodkiego? Albo na większe niż zwykle śniadanie?

Znasz winowajce.

 

3. Odpowiednie nawodnienie

Nierzadko jest tak, że zapominamy o odpowiednim nawodnieniu. Picie wody w ciągu całego dnia nie jest naszym nawykiem, a zabiegani zapominamy o butelce wody, sięgamy po odwadniającą kawę i herbate z kofeiną.

Ośrodek głodu i sytości daje podobne sygnały gdy jesteśmy głodni i gdy jesteśmy spragnieni. Często możemy po prostu źle odczytać sygnały z ciała.

O wodach przeczytasz -> TUTAJ 

 

  1. Słaba jakość snu.

Czy wiesz, że nawet kiedy śpisz a z innego pokoju dochodzą odgłosy, twój organizm się wybudza?

Czy nie masz w swojej sypialni za dużo dostępu do światła?

Mrugające lampki? Telefon na ładowarce? Słońce wpadające przez zasłony?

 

  1. Jesz za szybko.

W konsekwencji nie kontrolujesz ilości jedzenia, a Twój mózg nie jest w stanie zakodować wszystkiego co spożyłaś do tej pory.

Spokojnie…

 

  1. Zbyt dużo stresu.

  2. Za dużo przetworzonego jedzenia.

    trans

Jedzenie przetworzonego jedzenia, fast foodów itp może powodować spore niedobory witamin, składników mineralnych. Organizm manifestuje powyższe niedobory po prostu głodem.

  1. Masz za dużo wolnego czasu i nudzisz się.

przekąski

  1. Omijasz posiłki.

Otrzymuj powiadomienia

Gwarancja - bez spamu!