10 porad na lepszy sen

with Brak komentarzy
  1. Ustanów solidą rutynę snu

Ustal stałe godziny snu. Wiem, że ciężko. Czasami 1h różnicy to może nie duży problem, ale jednak staraj się zachować odpowiednią proporcje.

 

  1. Ogranicz ilość kofeiny w drugiej połowie dnia

Też musisz wziąć poprawkę na swój styl życia. Ja miałam tak, że piłam ostatnią kawę ok godziny 16, a kładłam się spać 22-23. Teraz chcę wstawać około godzinę wcześniej (ale mam plan na bardzo efektywne zarządzanie tą godziną) dlatego ostatnia kawa będzie wpadać max do 15 i koniec.

Uważam też na kawę z herbaty, po 15 wybieram bezkofeinowe wersje herbat. TUTAJ POCZYTASZ O HERBATACH

  1. Bądź ostrożna z ilością alkoholu wieczorami

Ok może po alkoholu robimy się senni, jednak jakość snu jest nieodpowiednia. Nasze organizmy często w nocy się wybudzają przez co nie ma odpowiedniej regeneracji organizmu.

  1. Unikaj przejadania się wieczorami

  2. Kiedy ćwiczysz?

Obserwuj swój organizm, u jednych osób ćwiczenia wieczorową porą mogą nadmiernie pobudzać i przez to możesz mieć trudności ze snem.

 

  1. Unikaj nadmiaru pobudzających aktywności wieczorem

Nadmierne pobudzenie, np. nowym pomysłem, problemami w pracy itp. Może powodować problemy z zasypianiem.

  1. Nie kładź się spać głodna

Jeśli masz problemy ze snem na wieczór staraj się nie jeść rzeczy ciężkostawnych. Wybieraj raczej węglowodany i małą porcję białka. Np. owsianka czy mała porcja makaronu ze szpinakiem może być dobrym pomysłem.

  1. Zadbaj o wieczorną rutynę

Daj sobie chociaż 30 min na przeczytanie książki czy posłuchanie spokojnej muzyki przed snem. Coś co pozwoli organizmowi wyciszyć się przed zaśnięciem.

  1. Unikaj monitorów przed snem

Światło, które produkują monitory może nadmiernie pobudzać i powodować problemy ze snem. Rekomenduję na min. 1h przed snem wyłączyć komputer, tablet i trzymać się z dala od telewizora i komórki.

  1. Zadbaj o swoje zdrowie psychiczne

Kiedy się czymś zamartwiasz lub denerwujesz to naturalne, że może o tym zbyt wiele myśleć.. zasmiast spać. Postaraj się poukładać sobie w głowie swoje problemy. Może wypisz na kartce wszystkie swoje myśli, zmartwienia, problem – wszystko co przychodzi ci do głowy przed zaśnięciem.

Otrzymuj powiadomienia

Gwarancja - bez spamu!